Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie zapraszają na inaugurację Międzynarodowego Triennale Grafiki 2024 w Krakowie
Triennale to wspaniała możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami w sztukach graficznych oraz poszukiwaniami artystów i artystek z całego świata, a także okazja do spotkania twórczyń i twórców z różnych graficznych środowisk, nierzadko bardzo od Polski odległych. Triennale to Wystawa Główna zrealizowana w Nowohuckim Centrum Kultury, wystawa transgrafia 3.0 odbywająca się w budynku dawnej Poczty Głównej oraz dyskusja i performanse zorganizowane jako wydarzenia towarzyszące.
Swięto grafiki artystycznej wciąż trwa, które powraca jak okresowa kometa zostawiając na 3 lata warkocz pyłu inspiracji!
Międzynarodowe Triennale Grafiki 2024 w Krakowie
Nowochuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232, 31-913 Kraków
Czas wystawy: 24 maja – 21.07.2024
Na wystawie Głównej Międzynarodowego Triennale Grafiki można obejrzeć prace naszych wykładowców: Marleny Biczak, Lecha Polcyna oraz Ireneusza Borowskiego.
Program Główny MTG 2024 w Krakowie
24 maja 2024 (piątek), start: godz. 18:00 – Inauguracja Wystawy Głównej i Gala Wręczania Nagród MTG 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, al. Jana Pawła II 232 – wstęp wolny, liczba miejsc ograniczona do pojemności sali teatralnej]
Transmisja Gali na żywo on-line: www.triennial.pl.
25 maja 2024 (sobota), start: godz.: 17:00 – Inauguracja wystawy transgrafia 3.0 i wręczenie Nagrody Głównej transgrafia 3.0 [budynek dawnej Poczty Głównej, ul. Westerplatte 20 (Stare Miasto) – wstęp wolny]
25 maja 2024 (sobota), start: godz.: 19:00 – Wernisaż wystawy Oswajanie grafiki zorganizowanej przez Katedrę Grafiki Warsztatowej Wydziału Grafiki ASP w Krakowie [nowa siedziba Wydziału Grafiki, ul. Syrokomli 21: Galeria Wydziału – wstęp wolny]
Wystawy
25 maja do 21 lipca 2024 – wystawa Główna MTG 2024 Momentum czynna codziennie (z wyłączeniem świąt państwowych i religijnych) w godz. 11:00 – 19:00 [Nowohuckie Centrum Kultury – wszystkie galerie oraz przestrzenie komunikacyjne, wstęp wolny]
26 maja do 23 czerwca 2024 – wystawa transgrafia 3.0 – Komu sztuka się opłaca? czynna codziennie (z wyłączeniem świąt państwowych i religijnych) w następujących godzinach: 11:00 – 18:00 (pon. – pt.), 11:00 – 19:00 (sob.), 12:00 – 16:00 (niedz.) [budynek dawnej Poczty Głównej – wstęp wolny]
Dyskusja
25 maja 2024, start: godz. 15:00 transgrafia 3.0 – Czynnik ludzki – ekonomia sztuki w dobie SI
[budynek dawnej Poczty Głównej – wstęp wolny]
Performanse
25 maja 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury – Galeria Czarna]
LiTEAtura – Wspomnienia są coraz cieńsze, ale ciągle dają się zaparzyć
Trzy odczyty przy herbacie.
11:00
11:50
12:40
Zakończenie: 13:10
Bronka Nowicka – transgraficzka i pisarka, autorka instalacji Ludzie, z którymi piłam herbatę – przeczyta teksty literackie inspirowane rozmowami ze Współherbacjuszami sportretowanymi w prezentowanej na wystawie instalacji.
Każdy odczyt odbędzie się w języku polskim i angielskim.
Autorce będzie towarzyszyła tłumaczka Katarzyna Szuster.
Od 25 maja 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury – Galeria Szara]
A Body Called Paula | Ciało zwane Paulą
Wieloetapowy medytacyjny performens sitodrukowy.
10:00 – 13:00 [25 maja]
11:00 – 14:00 [27 maja]
10:00 – 13:00 [28 maja]
11:00 – 14:00 [29 maja]
Godziny mogą ulec zmianie, proszę śledzić informacje na stronie www.triennial.pl oraz na naszym profilu na Fb.
Sirkku Ketola – fińska graficzka podczas tego performensu wciela się w rolę Pauli i tworzy dużą ozdobę na delikatnym papierze. Paula to alegoria istoty ludzkiej jako elementu wszechświata i twórcy technologii. Za pomocą technik sitodruku dłonie Pauli i otaczająca ją przestrzeń zmieniają się w żywą drukarkę, zmysłową maszynę. Dziewczynę zachwycają wstążki, jest całkowicie pogrążona w tym, co robi, schwytana w pułapkę ciała i materii. W języku fińskim słowo „paula” oznacza „wstążkę”, a jednocześnie „pułapkę”. Poszczególne części performansu (Światło, Namiętność, Wiedza i Ciemność) symbolizują elementy składające się na pełnię życia. W tym z pozoru spokojnym performansie ciągle obecne jest napięcie. Towarzyszący mu eteryczny pejzaż dźwiękowy stworzyła sama artystka. Rozpoczęty w 2017 r. projekt zaplanowano jako proces trwający dziesięć lat. Co rok w innym miejscu świata powstają 3 lub 4 ozdobne wstążki. Performans jest fizycznie wymagający, a jego rytm wyznacza wytrzymałość dłoni artystki.